Om uw aanvraag te kunnen verwerken hebben wij enkele persoonsgegevens van u nodig. Een belangrijk onderdeel van het aanvraagproces is de identificatie. Dit doen wij door uw tenaamstelling van uw bankpas of (digitaal) bankafschrift te vergelijken met de tenaamstelling op uw legitimatiebewijs.
Hiervoor vragen wij u om een kopie of foto van uw bankpas. Indien gewenst kunt u ook een kopie of foto van een recent digitaal bankafschrift uploaden.
Kopie of foto bankpas: Zorg dat de vervaldatum goed zichtbaar is. Staat deze op de achterkant van de pas? Dan ontvangen wij ook graag een kopie van de achterzijde.
Kopie of foto digitaal bankafschrift: Aangezien de meeste mensen geen papieren afschriften meer ontvangen, is het ook toegestaan om een printscreen van een digitaal afschrift te uploaden. Bijvoorbeeld via uw computer of mobiele telefoon.
Let op: De bankrekening moet een betaalrekening zijn. Kopieën van spaarrekeningen worden niet geaccepteerd door de aanbieder.
Tip: Maak met uw mobiele telefoon een duidelijke foto van uw (digitale) bankafschrift of bankpas. Zet deze over op uw computer en upload het bestand bij de aanvraag.
Vereisten: deze gegevens moeten goed leesbaar zijn op de kopie
- IBAN rekeningnummer
- Volledige naam en adres
- Datum van het afschrift (niet ouder dan 6 weken)
Wat mag u onleesbaar maken op de kopie?
- Uw banksaldo
- Bij- en afschrijvingen
Voorbeeld kopie bankpas en bankafschrift
Tip: Gebruik de KopieID-app voor een veilige kopie
De Rijksoverheid heeft een handige app waarmee u veilig kopieën kunt maken van legitimatiebewijzen of bankafschriften. Deze app heet de
KopieID-app en is beschikbaar in uw app store. U kunt de veilige kopie opslaan en hier uploaden.
Download hier de KopieID-app.
Bescherming van uw persoonsgegevens
Wij gaan zorgvuldig om met uw gegevens. De door u geüploade kopieën worden opgeslagen in uw beveiligde klantdossier en automatisch vernietigd, 60 dagen nadat wij uw aanvraag hebben afgerond. Dit geldt ook voor uw BSN en bankrekeningnummer.